Ja otsikkokin sen kertoo, mutta voinpa vähän selventää..

Eli tänä aamuna, kun olin saattanut nuoremman lapsen kouluun ja tulin takaisin "kotiin", istui lasten isä tapansa mukaan terassilla. Menin normaalien tapojen mukaan yläkertaan ja petaamaan lasten pedit, sekä aukasemaan verhot ikkunoista. Noh, kun tulin ulos pyykkikorin kans tuli tämä isä vastaan ja sano "voisit ottaa jokapäiväseksi aamurutiiniksi sen, että käyt lasten huoneissa petaamassa pedit ja aukasemassa ikkunat". Noh, siihenpä sitten vastasinkin, että joka aamu oon sen tehny, vaikka välillä myöhempään oonki käyny huoneissa. Sitten siihen vielä loppuun totesin, että nyt äskönki siellä kävin. Lopuksi se isä vaan totes "kai minä oon liian myöhään töissä, kun tuun kotiin, että en koskaa nää, onko ne ollu pedattuina". Niinpä!

Ja tämäki on mulle ollu alusta lähtien ihan päivän selvää, että kun lapset herrää ja lähtee kouluun, niin käyn laittamassa heidän huoneet kuntoon. Tulipa semmonen olo, että tämä isä epäilee mun työpanosta.. En minä edes tuota lasten isää nää kovin usein. Lasten äidin kanssa oon sopinu aina kaikesta ja sen kans oli puhetta just, että hoidan pedit kuntoon aamusin.