Niin ne työtki alko maanantaina.

Sunnuntaina ajeltiin Jyväskylästä ensin Kokkolaan, jonne mieskokelas jäi ja sieltä jatkoin yksin matkaa Vaasaan. Oli tympiä lähteä Jyväskylästä, kun oli semmonen hellepäivä, jolloin voi mennä rannalle ja nauttia muutaman kylmän juoman. Mutta ei auttanu, kun istua kuumaan autoon ja lähteä tienpäälle. Itselläni ei onneksi tarvinu ajaa, kun mies halusi ajaa. Nice.

Tämä ensimmäinen viikko on ollu semmosta tutustumista yms. Kielimuuri pukkaa välillä päälle, mutta kyllä me lasten kanssa aika hyvin ymmärretään toinen toisiamme. Hyvin on lapset alkanu oppia suomea ja mulle on taas tuo ruotsi muistunu mieleen, vaikka en sitä kuitenkaan osaa puhua hyvin. Kaikenlaista ollaan tehty, ollaan käyty uimarannalla, puistossa ja eilen käytiin kaupungilla syömässä pizzabuffetissa, sekä kävästiin myös kaupassa ja minä kävin pankissa kirjottamassa tilipapereita. Mulle siis haluttiin avata tili ja saan toisen pankkikortin, kun lasten kanssa käyn jossakin (esim. huvipuistossa), voin kätevästi maksaa kortilla, niin ettei käteisten kans tarvi pelata.

Mulla on tässä perheen pihapiirissä tämmönen oma pieni yksiö, jossa on wc, suihku ja pieni keittiö (ei tosin mitään liesiä). Oma tv:ki löytyy ja siihen sain jopa kortin, että näkyy enemmän kanavia. Sirukin on viihtyny uudessa "kodissa" hyvin.

On tämä kyllä semmonen työ, mistä moniki voi vaan kuvitella. Saa vapaasti touhuilla lasten kanssa ja siinä sivussa tehä vähän kotitöitä, ei rankkaa ees. Nyt kun on ollu hyviä ilmoja, niin oon saanu jo vähän rusketusta.